lørdag 18. april 2009

Baby It's Cold Outside

Baby jacket
Er ikke denne søt? Den er til en liten jente som ble født like før jul. Oppskriften kan du finne her. Jakken er heklet i Alpaca Silk fra Hjerte Garn med heklepinne 3. Etter et par prøvelapper fant jeg ut at jeg måtte doble både antall masker og rader i oppskriften for å oppnå rett heklefasthet. Oppskriften var enkel å følge og det tok ikke lang tid å lage den.

Baby jacket detail Baby jacket detail
Knappen kjøpte jeg i Lativa for et par år siden, og oppskriften til blomsten fant jeg i et blad jeg hadde liggende. Dette er det første babyplagget jeg hekler og jeg er veldig fornøyd med resultatet!

7 kommentarer:

mona sa...

Søt jakke. :o)

Likte veldig godt knappene, husker da Holly Hobbie var kjempepoplært. De er visst på vei tilbake igjen.

Annepålandet sa...

Jo, den var yndig! Prøvelapper er ikke så dumt, det viser seg gang på gang.
God søndag!

Monai sa...

Søt babyjakke.

Ruth sa...

Kjempefin jakke!! Skulle ynskje eg kunne hekle så bra at eg kunne få til noko slik òg..

Bente`s Hobbyrom sa...

Nydelig babyjakke,og den knappen var jo så nusselig.Tusen takk for hyggelig kommentar på min blogg.Det er et mønster jeg har kjøpt som Annaka har laget.Har bare gjort den litt større og litt andre lommer c",)

garnlykke sa...

Den var bare nydelig!

Beate sa...

Kjempe søt babyjakke!