søndag 8. mars 2009

Hva gjør man på en regnværsdag?

For tiden er jeg i Lancaster, nordvest i England. Jeg skal være her i tilsammen 6 måneder i forbindelse med doktorgradsarbeidet mitt. Arbeidsdagene blir lange, men helgene tar jeg fri for å se landet jeg besøker. Men hva gjør man når lørdagen kommer og det stri-regner og en hadde planlagt en lengere sykkeltur? Her er mitt forslag:

African goodies
Man starter med et inspirerende foredrag om klestradisoner fra vest nord Afrika for deretter å hadle stoff, perler og knapper fra damen som holdt foredraget. Stoffet er hånvevd og de blå perlene er laget av resirkulert plast. (Hun har en nettbutikk som du kan besøke her. Hun har masse fine stoffer for de som driver med applikasjon og quilting.)

Deretter drar man til nærmeste sybutikk og kjøper sytråd som matcher det nyinnkjøpte stoffet. På veien hjem stikker man innom en annen sybutikk med en hyggelig dame i. Det er umulig å komme ut derifra uten å ha kjøpt noe:

Craft goodies
Her fant jeg heklegarn til halve prisen av hva det koster hjemme i Norge, broderiperler i lekre farger, søte sløyfebånd og mønster til et lite broderi.

Kombiner innkjøpene med god kaffe, cupcakes (store muffins) og god musikk, og resultatet blir en ny veske til mobiltelefonen (beklager fargene på disse bildene. De ble tatt sent på kvelden i dårlig lys):
New home for my mobile New home for my mobile

Faren for at du setter igang med flere prosjekter basert på dagens innkjøp er stor, så kvelden skal være reddet :)

2 kommentarer:

Annepålandet sa...

Så vakkert stoff! Ble inspirert til å sy litt her!

Anonym sa...

Den ble jo super. Hempa gjorde seg.
M