torsdag 26. mars 2009

D for DS

Ukens bokstav er D og min D står for Nintendo DS, her i huset kjent under navnet DS'en. Nintendo DS er et håndholdt spillkonsoll med to skjermer, hvorav den ene er trykk-sensitiv. Min DS er en DS Lite, en forbedret og redesignet versjon av den opprinnelige DS. DS Lite ble sluppet av Nintendo i Japan i mars 2006. De første kom til Norge i juni samme år.

My DS
Jeg fikk DS'en av Min Kjære til jul 2006, og det er også han som kjøper spill til meg utfra hva han tror jeg vil like. Så langt har han truffet veldig bra. Jeg har 4 spill; Advance Wars Dual Strike, Super Mario Bros, Puzzle Quest og Chrono Trigger. Super Mario er jeg kjempe dårlig i. Det går altfor fort, og jeg klarer ikke trykke på knappene i tide. Advance Wars og Puzzle Quest er jeg flinkere i. De er strategi spill med litt hjernetrim hvor det er lov til å tenke seg om :) Chrono Trigger tilhører sjangeren rollespill. Det er ikke så mye slåssing og når det er så er det mot noen ekle monster som heldigvis ikke er for vankselige å slå.

My DS
Dette er det første spillkonsollet jeg har hatt noen gang. Foreldrene mine ville ikke at vi skulle ha TV-spill eller andre spillkonsoll, så jeg er helt uten elementære spillferdigheter. Noe som av og til føles som et handikapp blant venner som har mye mer erfaring enn meg. Jeg prøver så godt jeg kan å ta igjen i voksen alder :)

Her kan du se hvilke andre bloggere som har tatt utfordringen. Vil du være med finner du regler her. Takk til Petunia som har dratt det i hele i gang.

2 kommentarer:

Petunia sa...

DS virker kjempegøy!
Jeg har lyst på egen PsP! Hver gang jeg tør å prøve meg på et spill der, så kommer min mann eller ungene og skal redde meg for de synes jeg gjør det så dårlig. Hadde jeg hatt en som bare var min, så kunne jeg ha spilt i fred og lært noe:)
Jeg har aldri vært noe på spill. mest fordi jeg aldri har fått sluppet til av grunner nevnt over her. Jeg har prøvd meg på Wii som jeg klarte meg sånn noenlunde i, men det er ikke så kjekt når man blir slått ned i støvlene av en 10 åring i bowling, tennis, golf, boksing...
Vi mangler ikke på spillkonsoller her i huset. Ps3,Wii,Gamecube,Psp, Gameboy, Nintendo DS + PC og nå sparer minstemann til Xbox. Jaja, bare jeg får blogge litt så er jeg fornøyd!
Takk for flott D bidrag!
PC min har vært inne og skiftet hovedkortet i dag... Er veldig lettet nå. Liker ikke at de skal inn å gjøre inngrep på "babyen" min.
Men det tok bare 1 1/2 time, så det var jo fort gjort da.
Nå håper jeg at den er helt frisk:)

Annepålandet sa...

Hei, og takk for kommentar på bloggen min!
Det finnes massevis av "tellere" på nettet. Hvis du klikker på tallet nederst i høyremargen min, kommer du til den telleren jeg bruker. Valgte den fordi den var enkel og grei og lett å få til (jeg er dårlig på alt som er teknisk). www.freelogs.com er en annen. sunset.se er en litt mer "avansert" variant - her kan du få med, i tillegg til totalt antall besøkende, besøkere i dag, besøkere akkurat nå, besøkere denne uke og måned. Det er mange muligheter!
God påske! Håper det blir masse sol!